Košarica

Vaša košarica je prazna

Košarica

Vaša košarica je prazna

Dostava online narudžbi u vrijednosti od 500 € ili više je besplatna!

 Inspiracija uz izvrsne ponude - uštedite do 60%! > 

Muškarac spava u krevetu

Pomiče se sat: najbolji savjeti za san

Novo računanje vremena može otežati večernje uspavljivanje (ujesen) i ustajanje iz kreveta u proljetna jutra. Dakle, zašto imamo polugodišnje novo računanje vremena i kako preživjeti ovu ponavljajuću promjenu u svojim ciklusima spavanja? U ovom blogpostu saznajte kako se tumači pomicanje sata i kakav ima utjecaj na naš san.

Što je ljetno/zimsko računanje vremena?

Svi smo to doživjeli: godišnji ritual pomicanja kazaljki na satu jedan sat unaprijed u proljeće i natrag u jesen. Praksa pomicanja satova na ljetno ili zimsko računanje vremena pomaže nam da bolje iskoristimo prirodnu dnevnu svjetlost. Međutim, pomicanje sata može poremetiti vaš unutarnji tjelesni sat, što otežava prilagodbu na novi "tajming". Budući da naš unutarnji sat nije sinkroniziran s onim na zidu, možete imati problema s usnivanjem, nesanicom i osjećati se neispavanima tijekom nekoliko dana nakon pomicanja.

Kako možete izbjeći da vam pomicanje sata ometa san?

Pomicanje sata može poremetiti vaš san i dnevnu rutinu, ali uz malo pripreme i dobre prakse spavanja, možete ublažiti njegov utjecaj na vaše cjelokupno blagostanje. Evo naših najboljih savjeta:

1. Počnite prilagođavati svoj raspored spavanja nekoliko dana prije promjene vremena. Idite u krevet i svakog se dana probudite 15-30 minuta ranije (u proljeće) ili kasnije (u jesen) kako biste lakše ušli u novo vrijeme.

2. Održavajte dosljedan raspored spavanja, čak i vikendom. Ustaljen raspored pomaže regulirati vaš unutarnji sat.

3. Pazite da imate zdravo okruženje za spavanje: neka vaša spavaća soba bude zatamnjena, hladna i treba vam biti udobno dok spavate.

4. Pazite što i kada jedete. Izbjegavajte kofein, teške obroke i unos alkohola, osobito pred spavanje.

5. Izađite van kako biste se izložili prirodnom svjetlu. Danje svjetlo pomaže resetirati vaš unutarnji sat. Izbjegavajte plavu svjetlost električnih uređaja najmanje jedan sat prije spavanja.

6. Pobrinite se da vam bude udobno u krevetu i da spavate s poplunom koji nije pretopao i jastukom koji nije previsok.

Možda će vam trebati tjedan dana ili više da se prilagodite novom rasporedu.

Kada pomičemo sat unatrag odnosno unaprijed?

Posljednje nedjelje u ožujku satove pomičemo za jedan sat unaprijed za prelazak na ljetno računanje vremena, a zadnje nedjelje u listopadu pomičemo satove za jedan sat unatrag za povratak na zimsko računanje vremena.

Zašto pomičemo sat?

Ljetno računanje vremena uvedeno je kako bi se maksimiziralo korištenje dnevnog svjetla tijekom dužih dana u proljeće i ljeto. Dulji dnevni sati znače manje oslanjanje na umjetnu rasvjetu i grijanje. Iskoristite to za uživanje u aktivnostima na otvorenom, druženje i rekreaciju nakon posla ili škole.

Lijepo spavajte i pogledajte naše druge savjete za spavanje.

Saznajte više

Koji nadmadrac i zaštitu za madrac odabrati? Ultimativni vodič

7 mitova i činjenica o spavanju

Koliko je zapravo korisno popodnevno spavanje?

Savjeti za spavanje tijekom ljetnih vrućina