Košara

Vaša košarica je prazna

Košara

Vaša košarica je prazna

Do 31.10. dostava online narudžbi u vrijednosti od 2500 kuna ili više je besplatna!

Dani namještaja - uštedite 20-50%
navike spavanja tijekom života

Evo kako se mijenjaju navike spavanja tijekom života

Datum:

Kategorija: Savjeti o spavanju

TAGOVI: navike spavanja, spavaća soba, Savjeti

Vaš se partner probudi u 6 sati svjež i pun energije, dok su vama potrebna još dva ili tri sata da biste se razbudili. Zapravo se ne spremate za krevet prije ponoći, a vaša bolja polovica u krevetu je već nekoliko sati. Vaš partner je ševa, a vi ste sova. Vas dvoje vjerojatno više-manje imate iste potrebe za snom: većini odraslih osoba potrebno je sedam do devet sati sna, ali naše navike spavanja neizmjerno se mijenjaju tijekom života. 

Količina sna i životna dob

Znate onu frazu “spava kao beba”? Svi koji je koriste očito nisu bili u prisustvu bebe koja spava. San bebe obično je podijeljen na četiri do devet drijemeža dnevno isprekidanih plačem, gunđanjem i iznenadnim trzajima. Novorođenčad obično spava do 17 sati dnevno, ali potreba za snom se polako smanjuje do odrasle dobi kada se stabilizira. Najveća promjena u dječjem snu dogodit će se kada prestanu drijemati tijekom dana (od treće do pete godine). Od tada spavaju do 11 sati dnevno sve do tinejdžerske dobi. Suprotno onome što ste pomislili, tinejdžerima ne treba više sna nego nama ostalima. Zapravo se njihov dnevni ritam mijenja pa počinju odlaziti na spavanje kasnije, što naravno rezultira i kasnijim buđenjem. 


Kada upoznamo bolju polovicu, oboje se prilagođavamo navikama spavanja drugoga i neki od nas osjećaju povećanu sigurnost koja dolazi i s noćnim društvom. Ali onda neki dobiju djecu i odjednom postanu svjesni da nisu cijenili san ni približno dovoljno. Kao što smo naveli gore, beba koja spava ne garantira da ćete i vi pronaći mir za spavanje jer možete završiti samo gledajući svoje, slatko i tiho dijete.

Kako djeca rastu, ne trebate se više prilagođavati njihovu dnevnom ritmu. Ustaju sama i nema više potrebe za pričama za laku noć i uspavankama, možete se vratiti svojim starim navikama spavanja. Nakon godina vanjskih utjecaja može biti komplicirano za tijelo i um da se vrate starim navikama, ali ako ćete slijediti naše savjete za spavanje na dnu ovog odlomka, možete ponovno biti sretni i zadovoljni svojim navikama spavanja. 

Postoji mit da kada ostarimo trebamo manje sna, ali iznenađujuće, potreba za snom ne mijenja se u starosti. Međutim, nekim starijim osobama potrebno je duže da bi zaspali, bude se po nekoliko puta tijekom noći te se dižu rano ujutro. Na ovaj način kraće spavaju nego što bi trebali. 

No postoji nekoliko načina koje možete isprobati da biste poboljšali svoje spavanje. Neovisno o godinama, savjeti su isti.  

Kako se kvalitetno naspavati

  1. Izbjegavajte teške i velike obroke prije spavanja 
  2. Izbjegavajte kavu i ostala pića koja u sebi sadrže kofein četiri sata prije spavanja 
  3. Izbjegavajte tjelovježbu barem tri sata prije spavanja 
  4. Izbjegavajte plavo svjetlo od električnih uređaja barem sat vremena prije spavanja 
  5. Idite u krevet u isto vrijeme svake noći i dižite se u isto vrijeme svako jutro, čak i vikendima 
  6. Kreirajte lijepu, opuštajuću noćnu rutinu uz 10 načina kako brže zaspati

Izvori

https://www.sleepfoundation.org/articles/teens-and-sleep
http://sleepeducation.org/news/2013/08/07/sleep-and-growing-older
https://www.sleepfoundation.org/press-release/national-sleep-foundation-recommends-new-sleep-times

Čvrsto spavajte!