Košarica

Vaša košarica je prazna

Košarica

Vaša košarica je prazna

Dostava online narudžbi u vrijednosti od 2500 kuna/331,81 € ili više je besplatna!

Nesanica - riješite je se u par koraka!

Nesanica - riješite je se u par koraka!

Imate li problem s nesanicom? Jeste li noćni analitičar ili ste ipak među sretnicima koji uspiju zaspati u trenu čim polože glavu na jastuk?

Ako vas je zaintrigirao naslov i upravo čitate retke ovog blogposta, vjerujemo da ste jedan od ”nesretnika” koji muku muče s vlastitim mislima i tisuće su puta isprobali: teoriju brojanja ovčica, koncentrirali se na imaginarnu točku ili sanjarili o egzotičnom mjestu uz palme, sunce, šum mora i koktele :) (kokteli su dodatak prema želji).

Onima koji ne mogu zaspati u tren oka, vječita je i teška borba s razinom koncentracije i količine interesantnih, a ponekad i neočekivanih, iznenađujućih misli koje nam naviru po odlasku u krevet.

Zanimljivo je, kako baš kad ugasimo svjetlo i zatvorimo oči s uvjerenjem da ćemo zaspati, prisjetimo se događaja koji se odvio tijekom dana. Ako bi tu stalo, bilo bi idealno, ali često naš mozak odluči preispitati još neke dodatne stvari. Misli dolaze jedna za drugom, san se čini sve daljim, a mi krećemo u sumiranje cijelog dana, sjetimo se stare prijateljice, razmišljamo o životu, pitamo se što ćemo sutra kuhati, zašto je nebo plavo ili kako je došlo do postanka svijeta.

Tako misli jedna za drugom odu u nekom krivom smjeru, a mi u konačnici ne dođemo do novih otkrića. Sutradan smo umorni.

Da bismo tome stali na kraj, pronašli smo nekoliko učinkovitih trikova kojima ćete zadržati misli i ne dopustiti im da šaraju bespućima kasnih noćnih sati.

Provjerite prvo ovo

Najčešća stvar koje ometa naš san jest prevelika konzumacija kave i/ili alkohola. Zamijenite ih čajem s umirujućim djelovanjem, poput kamilice ili komorača. Također, ako previše vremena provodite zavaljeni na kauču i u kući, u zatvorenim prostorima, uvedite večernje šetnje. Boravak na otvorenom, u prirodi, popravit će vam raspoloženje, i umoriti vaše tijelo na zdrav način. Pripazite i na to da ne jedete obline obroke prije spavanja - nastojte večerati najmanje 3 sata prije spavanja.

Brojanje unatrag

Ako nakon svega toga i dalje ležite u krevetu otvorenih očiju, isprobajte dobar stari trik - uz malo matematike! Krenite brojati od 300, a ako smatrate da je razina vaše nesanice kritična, povećajte brojku. Kako funkcionira?
Brojimo unatrag, umanjujući svaki sljedeći broj za 3. Drugim riječima, brojimo: 300, 297, 294, 291….

Ako ste uspjeli doći do nule, a još niste zaspali, počnite ispočetka. Cilj je ovakve metode postići stanje mentalne relaksacije. Koliko će vremenski biti potrebno da utonete u san, prilično je individualno.

Za napredne

Protiv snažne, uporne nesanice i za uspješne matematičare savjetujemo da povisite stupanj zahtjevnosti zadatka. :) Ako osjetite da uz ovaj trik vaše misli još uvijek vrludaju, a vi ne postajete opušteniji, učinite brojanje težim.

Počnite s višim brojem, primjerice 700 i brojite unatrag umanjujući broj za 7 umjesto za 3.

Zašto je ovaj trik uspješan?

S pomoću ovog trika zaspat ćete brže jer je brojanje i oduzimanje previše komplicirano da bi zadržalo vaš fokus i spriječilo vas da mislite o bilo čemu drugom. To znači da uspijevate usmjeriti vaše misli na samo jednu stvar i umanjiti unutarnji nemir. Također, mozak okupirate aktivnošću koja s vremenom postaje zamorna i dosadna te vas u konačnici uspava.

Dobrobiti spavanja

Kvalitetan san ključan je za naše zdravlje - psihičko i fizičko. Dovoljno sna osigurava bolju koncentraciju tijekom dana, održava dobar imunitet i daje dovoljnu razinu energije za dnevne aktivnosti. Stoga je važno posvetiti se rješavanju problema nesanice, osobito ako se ona vrlo često ponavlja.

Svakako da tajne formule i recepta nema, uspješnost metoda razlikuje se od osobe do osobe. Zato je ponekad potrebno isprobati nekoliko različitih metoda dok ne pronađemo onu koja je za nas najuspješnija.

Birajte metode

Postoji mnogo različitih mitova i savjeta za brži san. Za neke ste sigurno odavno već čuli, a mnoštvo njih lako je pronaći pretragom na internetu. Stare trikove poput brojanja ovaca svi smo isprobali i znamo da nisu baš učinkoviti. Zato birajte one koji vam se čine logični i uvjerljivi.

Stres i nervoza obično su glavni krivci za nesanicu, a mali trikovi koji okupiraju vaše misli biti će dovoljni da vas opuste i ne dopuste vam da stres naruši jedino vrijeme u danu koje imate za sebe i za odmor.

S vama smo podijelili jedan od trikova za kojeg smo sigurni da djeluje.

Savjetujemo da ga isprobate, a s nama u komentarima možete podijeliti koje su najsmješnije, najčešće ili najneobičnije misli koje vam dolaze prije spavanja i kako se s njima borite.

Ako znate za još neke trikove koje sami primjenjujete podijelite ih s nama, razmjena savjeta i iskustava svima će nam pomoći u borbi protiv podočnjaka :)

Ugodne snove želi vam JYSK!

Saznajte više

5 razloga zašto biste trebali pročitati knjigu prije spavanja

Koliko sna vam je potrebno?

Kako spavati tijekom toplih ljetnih noći

5 savjeta kako se lakše probuditi

Pronađite vama najbližu JYSK trgovinu

Za pomoć i savjete obratite se JYSK zaposlenicima, otkrijte naš široki asortiman proizvoda.