Košara

Vaša košarica je prazna

Košara

Vaša košarica je prazna

OBAVIJEST: 17. i 18. 11. naše trgovine su zatvorene povodom velikog JYSK druženja za sve naše zaposlenike. Iskoristite 10% popusta na online kupovinu.

BESPLATNA DOSTAVA za sve ONLINE kupovine iznad 1500 kn!
Osoba pokriva glavu jastukom

4 savjeta za spavanje u glasnom okruženju

Datum:

Kategorija: Savjeti o spavanju

TAGOVI: navike spavanja, kvalitetan san, Savjeti

Kap po kap po kap. Niste ga primijetili tijekom dana, ali sada, kada je vrijeme za spavanje, zvuk kapljica sa slavine strašno je glasan. Ako čujete i primjećujete ovakve zvučne detalje, onda znate da buka ima velik utjecaj na vaš san. Pod utjecajem ste buke i ako imate problema s buđenjem usred noći, i to na primjer kad se probudite s trzajem, a zapravo samo otkrijete da je prodorna "grmljavina" "samo" hrkanje vašeg partnera.

Svi drugačije reagiramo na različite vrste Primjerice, buka u prometu nije problematična većini gradskog stanovništva, ali zvuk motora i trubljenja držat će ruralno stanovništvo budnim dugo u noć. Neobični zvukovi, poput susjedove zabave kasno u noć držat će većinu ljudi budnima, a isto vrijedi i za zvuk protuprovalnog alarma, čak i ako ste već zaspali.

Ipak, čak i tišina može biti izazov za neke: ako ste navikli na opuštajuće zvukove, možda i od razgovora drugih, zasigurno ćete imati problema ako vam taj zvuk nedostaje.

Dakle, vrsta i intezitet buke su važni, kao i osobne preferencije. Buka je jedna od najvećih prijetnji vašem snu već i prije nego što odete na spavanje, a potom i tijekom faza sna tijekom noći, kada mijenjate "tvrdoću" sna. Donosimo 4 savjeta za ublažavanje zvuka koji će pomoći svakome:


1. Maknite buku iz spavaće sobe

Držite prozore zatvorenima - ograničit će buku izvana.

Nabavite tepihe i zavjese. Oni će pomoći ublažavanju buke izvana te iz ostatka kuće.

Svakako isključite sve elektroničke naprave prije nego što se uspavate da biste izbjegli vibru i zvučne signale.

 

2. Pustite si opuštajuće zvukove ili bijeli šum za spavanje

Ako ne možete reducirati buku oko vas, pokušajte s čepićima za uši. Oni su cjenovno prihvatljivi i nakon nekog vremena naviknut ćete se na njih - samo pazite da su mekani i fleksibilni. Oni će prigušiti buku oko vas tako da možete zaspati.

Ako vam ne pomognu, pokušajte s mobilnom aplikacijom s bijelim šumom, tzv. white noise. Bijeli šum može izolirati od okolne buke na način da pruža stalan, umirujuć zvuk koji će vam pomoći da zaspite i spavate tijekom noći. Stavite slušalice, upalite aplikaciju i pustite da vas omamljujući, statički zvuk povede u san.

Ako bijeli šum nije za vas, onda probajte s poznatijim zvukovima. Zvuk vodopada, valova, blago rominjajuće kiše ili lišće koje šušti u jesenjem vjetru. Također možete pronaći aplikacije za smartphone s ovim vrstama opuštajućih zvukova koje će vas odvesti ravno u Shangri-la.

 

3. Nemojte dopustiti da vam buka smeta

Fokusiranje na buku zapravo je najgora stvar koju možete učiniti - tako da joj se trebate oduprijeti! Umjesto toga, prihvatite da oko vas ima buke, a zatim je namjerno odlučite ignorirati. Ako poznajete načela svjesnosti, ovo za vas nije novo: prepoznajte i prihvatite (ali ne osuđujte) svoje misli, tjelesne osjete i okolinu.

4. Opustite svoj um i tijelo

Disanje je ključ: usredotočenost na ritam vašeg disanja može vam pomoći da se opustite i isključite od buke. Pokušajte s ovom tehnikom ili se pokušajte koncentrirati se na vlastiti dah i osjećaj podizanja i pada prsiju.

Čak i zvukovi koji vas potpuno ne probude mogu negativno utjecati na kvalitetu vašeg sna. Mozak nastavlja registrirati i obrađivati zvukove u našoj okolini i tijekom spavanja, a šum može stvoriti nelagodu čak i ako se ne probudite u potpunosti. Ti prekidi utječu na kvalitetu vašeg sna, pa ako imate poteškoća s spavanjem već dulje vrijeme, konzultirajte se sa stručnom osobom.

Želimo vam slatke snove!


Korišteni izvori
https://sleep.org/articles/sleep-in-noisy-environments/
https://www.ressleep.com.au/articles/having-trouble-sleeping-due-to-noise-tips

Marta Social Media and Digital Coordinator
JYSK

5

Komentari